Surfing

30 januari 2010 - Grampians, Australië

Eindelijk is het dan zover, surfen! Na jaren en jaren alleen maar kijken is het er nu toch van gekomen. Geen surf les op Bells Beach (Bells is voor ver gevorderde surfers), maar op een nabij gelegen strand, Point Addis. Super mooi zand strand, geen gevaren van stenen, koraal, alleen maar van andere mensen, want omdat het zaterdag is is het super druk op het strand.

De eerste les gaat bovenverwachting, na wat theorie gaan we het water op en lukt het al snel om op een paar reeds gebroken golven te surfen. Super gaaf gevoel al je van een golf af surft. Het is moeilijker dan gedacht, met name het opstaan en het balanceren daarna.

De dagen hierna is het ook oefenen met het snel opstaan en het balanceren. De eerste paar dagen gebruik ik een les board met zachte randen en dek. Het wordt steeds een stapje kleiner. De laatste dag gebruik ik een hard board. Weer moeilijker, maar het board bouwt sneller en makkelijker snelheid op. Helaas maak ik aan het einde van de dag ook kennis met de nadelen van een hard board, de rand van het surfboard springt vrolijk op van het water en eindigt tussen m'n neus en bovenlip. Pijn, bloed maar waarschijnlijk niets gebroken, al doet het na een paar dagen nog behoorlijk pijn.

Omdat het surfen goed beviel en ik het toch wel graag verder wil leren heb ik besloten een bord te kopen, zie foto's. Het past allemaal precies in de auto.

Plan is om nu de rest van de Great Ocean Road te doen en daarna richting The Grampians te vertrekken.

1. Hans:
    8 februari 2010
    Meer foto's!!!!!!!!!!!!!!!! Vooral een foto van je bloedneus!